Handelsbanken setter kundetilfredshet og personlig rådgivning høyt. Dette gjenspeiles også i bankens kultur, der lagspill, imøtekommenhet og hjelpsomhet er viktige kulturbærere i samspill med det forretningsnære og kommersielle. Vi ser etter deg som deler våre grunnleggende verdier. For oss er det viktig at våre ansatte ønsker å ta et stort personlig ansvar, ta egne beslutninger og drives av å sette kunden først - uavhengig av hvor i organisasjonen de jobber.
Har du en brennende interesse for digitalisering og utvikling av lønnsområde og ønsker å videreutvikle en organisasjon i vekst?
Vi styrker nå lønnsavdelingen og søker spesialist i lønn og HR-administrasjon.
Vår hovedoppgave er å sørge for at ansatte får riktig lønn til rett tid. I tillegg er lønnsavdelingen ansvarlig for bankens pensjon og personalforsikringer, rapportering til offentlige etater, ansvarlig for bankens egenhandelsregister, rapportering av ansattdata til konsern, fravær og refusjoner fra NAV, rådgivning og veiledning til ansatte og ledere.
I denne rollen vil du bidra i mange av gruppens arbeidsoppgaver, og du vil få et spesielt ansvar for å effektivisere rapporteringsverktøy samt utarbeide rapporter i Excel. I tillegg har vi flere pågående prosjekter for å effektivisere og digitalisere.
Hos oss vil du oppleve faglig og profesjonell utvikling i et godt arbeidsmiljø. Ønsker du utfordringer, er ivrig etter å ta ansvar og har store ambisjoner om å vokse og utvikle deg videre, er dette stillingen for deg.
Ansvarsområde:
- lønnsoppgaver A-Å
- være fagspesialist og sparringspartner for ansatte og ledere innenfor lønn, fravær, pensjon og forsikringer
- utvikle og produsere HR-analyser
- digitaliserings- og utviklingsarbeid på fagområdet
- vedlikehold av kvalitetssystem og rutinebeskrivelser
For å lykkes og i rollen tror vi at du har:
- minimum 2 års erfaring med lønn A-Å
- god forståelse for hele lønnsprosessen og generelt god tall- og regnskapsforståelse
- kompetanse innen relevant lovverk på lønnsområdet
- meget gode Excel kunnskaper og meget god systemforståelse
- gode norsk- og engelskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
- høyere utdanning innen økonomi eller annen relevant utdanning, gjerne bachelorgrad, men erfaring kan kompensere for manglende utdannelse
Når det gjelder personlige egenskaper, ønsker vi at du kjenner deg igjen i disse:
- meget nøyaktig i arbeidet og har evne til å takle oppgaver med kort leveringsfrist
- faglig nysgjerrig og liker å holde deg oppdatert, samtidig som det er naturlig for deg å dele kunnskap med de rundt deg
- søker hele tiden muligheter for forbedring/effektivisering
- analytisk, tar ansvar og er fremoverlent i måten du arbeider på
- serviceorientert og har god kommunikasjonsevne
Vi tilbyr:
- muligheter for faglig utvikling og å være med å påvirke og utforme Handelsbankens HR avdeling i tråd med Handelsbankens verdier
- et godt arbeidsmiljø, med fokus på trygghet, fleksibilitet, rom for egne meninger og erfaringer, selvstendighet, mangfold og inkludering
- arbeidssted er på Tjuvholmen i moderne og hyggelige lokaler
Vår nye medarbeider vil rapportere til leder for lønn og HR-administrasjon og jobbe tett sammen med kollegaene på HR for å videreutvikle bankens lønnsavdeling.
Vil du søke? Søk via søknadslenken så behandler vi dine opplysninger ihht. GDPR.
Spørsmål? Du er velkommen til å ta kontakt med Ingvild og Hilde i HR-huset. Er vi opptatt, legg gjerne igjen en beskjed eller send en SMS. Du kan også ta kontakt med Line Bøe Jeremiassen i Handelsbanken på mobil 90 11 16 37.
Søknadsfrist? Vi intervjuer fortløpende, så søk gjerne så snart som mulig, og senest innen
8.10.2023